مقايسه پس انداز بانكی و بيمه عمر

اگر درست دقت كنید متوجه می شوید كه مردم پول را برای رفع نیازهای فعلی و احتیاجات احتمالی آینده می خواهند. علت پس انداز هم برای رفع همین احتیاجات از قبیل پیری ، عدم قدرت كار ، موارد ضروری فوری، بیماری ها ، تامین آینده فرزندان ، آسایش خاطر و رفع هر گونه نیاز آتی و .... است:


اینك می توانید هر پس اندازی از جمله پس اندار در بانك ها را با بیمه عمر مقایسه كنید:
1-   پس انداز باید طوری باشد كه بتوان آن را فوری و هر وقت خواستیم خرج كنیم .پس اندازدر بانك چنین حالتی را دارد .هیچ كس مانع برداشت پول نمی شود و این خوب از نظر كسی كه نقشه ای برای آینده دارد خوب نیست.
2-   همیشه باید یك فشار خارجی برای كاستن از هزینه های مصرفی غیر ضروری و ادامه پس انداز باشد و گرنه پس انداز كننده طبق برنامه منظمی پس انداز نخواهد كرد و در بیمه عمر چنین خاصیتی وجود دارد.
3-   پس انداز كننده علاقه مند است كه پس اندازهایش در جای مطمئن باشد .تجربه نشان داده است كه در دوران بحرانی حتی بعضی بانك ها ورشكست شده اند ولی شركت های بیمه عمر قدرت مالی خود را حفظ كرده اند.
4-   بهره پس انداز همیشه ثابت نیست و بستگی به وضع اقتصادی كشور دارد در صورتیكه بهره در بیمه عمر در طول مدت مشخص ثابت است و این خود اطمینان بخش است.
5-   طلب كار در صورت از كار افتادگی كلی پس انداز كننده حق دارد از سپرده های بانكی طبق مقرارات قانون ،‌طلبش را وصول كند در صورتیكه در بیمه عمر كه نام استفاده كننده ذكر شده است طلبكار چنین حقی را ندارد
6-   در روش پس انداز در صورت از كارافتادگی كلی پس انداز كننده و كاهش درآمد وی روند پس انداز كردن متوقف می شود ولی در بیمه های عمر در صورت از كارافتادگی دائم و كلی بیمه شده ،‌بیمه گذار از پرداخت حق بیمه معاف می شود و شركت بیمه به ایفای تعهدات مندرج در بیمه نامه الزام دارد
7-   از محل اندوخته ریاضی بیمه های عمر در صورت درخواست بیمه گذار در كوتاهترین زمان ممكن و در همان روز درخواست جهت تامین نیازهای فوری وام بدون اخذ ضامن داده می شود
8-   هیچ پس اندازی خاصیت اصلی و ممتاز بیمه عمر را كه پرداخت سرمایه در صورت فوت پس انداز كننده است را ندارد . متخصصین در مقایسه انواع پس انداز ها با توجه به جمیع عوامل به بیمه عمر نمره 68 و به پس انداز بانكی نمره 34 داده اند .

ادامه مطلب: مقايسه پس انداز بانكی و بيمه عمر

تشريح عمروسرمايه گذاری كارآفرين

آنچه بر همگی آشكار و مسلم است ، این است كه زندگی انسان همواره توأم با ریسك و مواجه با خطراتی است  كه متوجه عمر آدمی می باشد. نوع زندگی انسان نیز بر حسب كار و سن و وقایع غیر قابل پیش بینی به شكلی است كه نمی تواند پیش بینی كند كه عمرش چگونه خاتمه می یابد. همچنین هر كس در هر موقعیت اجتماعی و اقتصادی كه باشد همواره با بیماری ، حادثه و مشكلات گوناگونی كه ممكن است آسایش و آرامش زندگی خود و خانواده اش به خطر اندازد ، مواجه خواهد بود. از آنجا كه همه ما در جستجوی آسودگی خیال هستیم ؛ اضطراب ، آشفتگی ، نگرانی از آینده خود و یا افراد تحت تكفل ، حادثه ، مرگ و ... پدیده هایی هستند كه زندگی انسانها را تهدید می كنند. افراد یك جامعه نگرانی های خاص خود را از آینده دارند. نگرانی از آینده كودكی كه تازه متولد شده است و تشكیل پشتوانه های مالی برای او ، نگرانی از پیری و تشكیل سرمایه ای برای تفریح و لذت بردن از زندگی در دوران پیری و بالاخره ، نگرانی از مرگ ناگهانی و بی سرپرست ماندن خانواده و داشتن سرمایه ای برای تأمین آینده آنها و ... از مهمترین این نگرانی هاست.
طرح بیمه عمر و سرمایه گذاری كه از جدیدترین و مدرن ترین طرح های بیمه عمر در سطح جهان به شمار می رود ، تمامی این آشفتگی های خیال آدمی را بوسیله تأمین جانی و مالی در قالب پوشش های عالی بیمه ای ، سامان می دهد. اما به واقع چرا بیمه های عمر با وجود نیاز عموم مردم ، از دیرباز تا امروز نتوانسته اند آنطور كه شایسته است افراد جامعه را تحت پوشش خود قرار دهند؟

ادامه مطلب: تشريح عمروسرمايه گذاری كارآفرين

بیمه های عمر و تامین آتیه


•    تعریف بیمه عمر و تامین آتیه :
عبارتست از عقد قرارداد بین یک شرکت بیمه و یا یک شخص حقیقی یا حقوقی که به موجب آن شرکت بیمه (بیمه گر )تکالیف و تعهداتی در مقابل شخص حقیقی یا حقوقی(بیمه گذار )بر عهده می گیرد که به مرگ و زندگی یک یا چند شخص حقیقی (بیمه شده )بستگی دارد ،بیمه گر متعهد است که در انتهای مدت بیمه ،چنانچه بیمه شده در قید حیات باشد سرمایه بیمه نامه را به بیمه گذار و چنانچه در طول مدت بیمه نامه ،بیمه شده فوت نماید سرمایه بیمه نامه را به وراث و یاذینفع بیمه نامه پرداخت نماید .بیمه گذار هم متقابلا" تعهد می نماید که مبلغ حق بیمه را به صورت یکجا در تاریخ شروع بیمه یا بطور اقساط در طی مدت بیمه به بیمه گر بپردازد .
معرفی طرح :
دراین بیمه نامه بیمه گذاران با پرداخت مبلغی تحت عنوان حق بیمه علاوه برتامین منابع لازم برای تشکیل سرمایه ای در آتیه امکان برخورداری از پوشش بیمه عمر در مقابل خطر فوت را نیز خواهند داشت .
بیمه های عمر همراه با تشکیل سرمایه که اکنون در بسیاری از کشورهای جهان ارائه می شود ،طرفداران زیادی داشته و با توجه به انواع آن می تواند مورداستقبال اقشار مختلف جامعه قرار گیرد .
بیمه پاسارگاد با دریافت مبالغ حق بیمه ،اولا"بیمه شده را در مقابل خطر فوت بیمه می کند و ثانیا" مازاد مبالغ دریافتی را سرمایه گذاری می نماید و نرخ سود آن سرمایه گذاری را تا حد نرخ بهره فنی تضمین می نمایدو چنانچه سودبیشتری از محل سرمایه گذاری بدست آورد بخش عمده از آن را به عنوان مشارکت در منافع به بیمه گذار می دهد .
هدف از ارائه طرح :بررسی وضعیت مالی اکثر صندوق های بازنشستگی نشان دهنده این واقعیت است که میزان پرداختی این نوع صندوق ها در دوران بازنشستگی ،حتی کفایت لازم برای یک زندگی متوسط را نیز ندارد. .با توجه به اینکه عده کثیری از افراد جامعه بااین مشکل مواجه هستند طراحی بیمه نامه ای با تشکیل سرمایه در صورت حیات میتواند تامین کننده سرمایه ای یکجا در سنین بالا بوده و تاثیر مهمی درافزایش قدرت خرید افراد در دوران بازنشستگی خواهد داشت .

ادامه مطلب: بیمه های عمر و تامین آتیه

بیمه عمر چیست

بیمه عمر و تامین آتیه در واقع یک سرمایه گذاری مطمئن با سود تضمینی است که علاوه بر پرداخت سود علی الحساب به سپرده گذاری، مهمتر اینکه شامل پوششهای بیمه ای بسیار زیادی از قبیل اتفاق ناگواری مثل حادثه و فوت، نقص عضو، از کار افتادگی و یا بیماری های خاص اتفاق بیوفتد، بیمه حامی شما خواهد بود .
این نوع بیمه "بیمه عمر" یکی از پرطرفدارن ترین نوع بیمه در سراسر جهان است که با اضافه نموندن یک برنامه سرمایه گذاری امن به بیمه عمر بلند مدت، روز به روز طرفدارن بیشتری را در اکثر کشورها به خصوص ایران به خود جلب می کند.
در این طرح افراد"بیمه گذار" با پرداخت مبلغی به صورت ماهیانه، سه ماهه، شش ماهه، سالیانه و یا یکجا تحت عنوان حق بیمه علاوه بر تامین منابع لازم برای تشکیل سرمایه ای در آینده برای خود، از امکانات پوشش های بیمه نامه عمر نیز برخوردار خواهند شد.

ادامه مطلب: بیمه عمر چیست

کلیه حقوق وب سایت محفوظ و متعلق به گروه مشاوران خبره اکسین است

Sharagim.Safavi.Moghadam